Direktlänk till inlägg 6 januari 2014

Imorgon är det tid för avresa

Av Sophia Malmquist - 6 januari 2014 12:13

Efter jul- och nyårsfirande och en helg fylld med kalas, hockey, bio och rent för många O.C avsnitt är det tid för avresa imorgon :)! Nu börjar nervösiteten visa sig och rädslan för att gå vilse på flygplatserna och missa planen, men förhoppningsvis kommer allt går bra :)!


Camilla åkte i måndags och har redan hittat två lägenheter till oss i Campo Grande, så så fort jag landat ska vi ta oss en titt på dom. Så nästa gång jag skriver här så har jag landat i Brasilien :)! Var rädd om er och ta hand om varandra.


Kramar

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sophia Malmquist - 15 mars 2014 20:01

  Hej hopp! Igår kom vi hem från vår sista resa, vi har varit i Natal och Pipa som ligger i nordöstra Brasilien. Staden Natal betyder julafton och döptes till de för staaden "skapades" på julafton. Natal är 400 år gammalt och är en gammal ameri...

Av Sophia Malmquist - 3 mars 2014 05:13

Vi har bara varit utan internet i några dagar, lite regn och åskoväder slå ut internetet hemma i Ribas. För att hålla oss lite uppdaterade på vad som händer hemma så har vi fått "snylta" internet från Felipes pappas jobb och från Felipe morbror som i...

Av Sophia Malmquist - 21 februari 2014 03:05

Tidigt tidigt i torsdags morse begav vi oss till Rio De Janeiro med en mellanlandning i Sao Paulo. Planet från Sao Paulo till Rio blev inställt, så vi fick ta bussen till en annan flygplats och därifrån ta planet till Rio vilket gjorde att nästan hel...

Av Sophia Malmquist - 13 februari 2014 04:00

Så nu gör jag ett tredje försöka att få ihop ett helt inlägg, de andra två jag har publicerat har de bara visats en liten del av. Nu är det fem veckor sen jag lämnade Sverige och sex veckor för Camilla. Hemlängtan har inte varit så jätte stor, den ...

Av Sophia Malmquist - 4 februari 2014 00:56

Ungefär så kan vi sammanfatta vår helg i Bonito. Men innan jag berättar om helgen får jag berätta om vår dag i tisdags. I tisdags genomförde vi några av våra intervjuer på företaget vi ska vara på, jätte intressant även om vi inte förstod så mycket a...

Presentation


Sophia är jag. En student från Högskolan Kristianstad som ska bege sig 10 veckor till Brasilien för att skriva sitt examensarbete. Bloggen kommer handla om min och Camillas tid i Brasilien :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards