Direktlänk till inlägg 10 januari 2014

Lite bilder

Av Sophia Malmquist - 10 januari 2014 21:02

Först vill jag bara säga förlåt, läste de förra inlägget och såg många stavfel. MEN de är bara för internet är lite segare här, så när jag raderarnågot ord så går de så långsamt och sen skriver jag vidare utan att datan hinner med :)! Så nu vet ni det.


Igår var vi på en skönhetssalong och fick manikyr och pedikyr, kändes väldigt lyxigt! Därefter åkte vi till Felipe by som ligger en timme utanför Campo Grande. Bilden nedan visa deras stora gröna landskap de har, jätte vacker. Och sjukt många kor finns här, tydligen så ska de finns tre gånger så många kor som människor i Brasilien.

Fick träffa Felipe familj för första gången igår, super snälla och jätte mysiga. På kvällen kom Felipes mammas kompisar över och vi satt i tre timmar och pratade. Eller ja, de var som att sitta med ett gäng italienare.. alla snackar jätte fort och jätte hög och skrattar hela tiden, och jag hänger knappt med på vad dom sa men de var trevligt (och spännande) ändå :)! Camilla fick tolka till mig, hon är jätte duktig på portugisiska.

I deras trädgård finns de clementinträd, bananträd, papayaträd och mangoträd. Mango kan vi gå och plocka hur mycket vi vill, jätte gott.. mycket godare än dom vi köper i affären hemma.


Detta är en av Felipes familjer uteplatser, det är här alla grillkvällarna och festerna hålls.

 


Här är poolen, där tog vi vårt första dopp idag efter suttit med projketplanen några timmar.

 


Detta är en annan uteplats där de har biljardbord, amerikanskfotbollsspel och ett pokerbord.

 


Ett super äckligt djur som låg på botten i poolen.

 


Duschen som de har vid poolen

 


Anna, jag har sett Rio fåglar :) dock inte på nära håll men de flyger här mellan träden. Tänkte på dig då :)


Snart ska vi åka in till byn och handla lite sen kommer Felipes kompisar hit så ska vi ha grillkväll :)

 
 
Ingen bild

Nicki

11 januari 2014 12:23

hej tjejer!
Ser ut som att ni definitivt inte kan klaga på tillvaron!! (ja förutom de super äckliga djuret i poolen, tänk inte på den när ni kryper ner i sängen om kvällarna).... Lycka till med äventyret och hoppas ni får mycket gjort av arbetet även om jag kan tänka mig att ni helst bara vill njuta! Puss o kram

Sophia Malmquist

11 januari 2014 13:35

Haha.. Absolut inte :)!! Men checkar sängen några gånger extra innan jag går och lägger mig ;)!
Tack gumman :) puss och kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sophia Malmquist - 15 mars 2014 20:01

  Hej hopp! Igår kom vi hem från vår sista resa, vi har varit i Natal och Pipa som ligger i nordöstra Brasilien. Staden Natal betyder julafton och döptes till de för staaden "skapades" på julafton. Natal är 400 år gammalt och är en gammal ameri...

Av Sophia Malmquist - 3 mars 2014 05:13

Vi har bara varit utan internet i några dagar, lite regn och åskoväder slå ut internetet hemma i Ribas. För att hålla oss lite uppdaterade på vad som händer hemma så har vi fått "snylta" internet från Felipes pappas jobb och från Felipe morbror som i...

Av Sophia Malmquist - 21 februari 2014 03:05

Tidigt tidigt i torsdags morse begav vi oss till Rio De Janeiro med en mellanlandning i Sao Paulo. Planet från Sao Paulo till Rio blev inställt, så vi fick ta bussen till en annan flygplats och därifrån ta planet till Rio vilket gjorde att nästan hel...

Av Sophia Malmquist - 13 februari 2014 04:00

Så nu gör jag ett tredje försöka att få ihop ett helt inlägg, de andra två jag har publicerat har de bara visats en liten del av. Nu är det fem veckor sen jag lämnade Sverige och sex veckor för Camilla. Hemlängtan har inte varit så jätte stor, den ...

Av Sophia Malmquist - 4 februari 2014 00:56

Ungefär så kan vi sammanfatta vår helg i Bonito. Men innan jag berättar om helgen får jag berätta om vår dag i tisdags. I tisdags genomförde vi några av våra intervjuer på företaget vi ska vara på, jätte intressant även om vi inte förstod så mycket a...

Presentation


Sophia är jag. En student från Högskolan Kristianstad som ska bege sig 10 veckor till Brasilien för att skriva sitt examensarbete. Bloggen kommer handla om min och Camillas tid i Brasilien :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards