Direktlänk till inlägg 27 januari 2014

Pizzakväll

Av Sophia Malmquist - 27 januari 2014 23:14

Till Camillas vänner och familj om ni läser bloggen vill jag bara be om ursäkt att den handlar så mycket om mig, men jag har svårt att skriva Camillas tolkningar och berättelser om vår resa och hon själv vill inte skriva :(. Hon tycker de känns obekvämt att skriva om sig själv =P . Det tycker jag med, men jag gör de mest för min kära mormor och morfars skull :)!


Dagarna rullar på här i Ribas och det händer inte så mycket för tillfället, vi sitter mest med vår uppsats på dagarna och på kvällarna försöker vi hitta på något skoj. Oftast blir det att Felipe kompisar kommer över så äter vi och dricker lite öl eller så blir de filmkväll. I lördags var det fest här (igen), släkten var här och Pizza stod på menyn och sen var det dans till 04.00 på morgonen :). Jag har inte helt kommit in i de sederna de har här när de äter tillsammans, tydligen ska man dela allt ;). Exempelvis äter man en hamburgare ska den inprincip gå laget runt, vilket innebär allas saliv och bakterier är på din hamburgare när du får tillbaka den (om du får tillbaka den). Eller som vid Pizza kvällen, då gör man en pizza i tagen som sedan delas upp i små bitar, dessa bitar serveras på ett stor fat som sedan 30 personer får kasta sig över, har man tur så får du i dig 2 bitar på cirka 40 min.. Haha. Jag är ju inte helt van vid detta för hemma så har du din egen tallrik och egen mat som du äter av, så känner mig ego som vill ha en hela pizza för mig själv ;), men jag håller på att lära mig :)! Pizzorna lagas i alla fall i en sån här ugn, super goda pizzor måste jag dock tillägga.


En bild på Felipe och hans kompisar, de är dessa killarna som hänger här på kvällarna. Många har frågat om en bild på Ryan Gosling "look a liken", han i keps är det. Vi börjar nu komma fram till att han kanske inte är så lik, men lite :).

   


Idag har vi fått intervjuer inbokade till vår uppsats, så imorgon ska vi ha de två första intervjuerna. Känns super bra, äntligen händer det något. Vissa saker är lite jobbiga här, den här väntan på att någon ska hända, sitta "instängd" i huset ute i Ribas ( vi har dock en väldigt väldigt stor trädgård att röra oss i med pool, fotbollsplan med mera, så de går ingen större nöd på oss ;). Men hemma är du van vid att aktivera dig mer, ta bilen och köra dit du vill, röra dig fritt och handla de du är sugen på) och vara så beroende av andra. De gör lätt att tankarna far hem eller att man får för mycket tid att tänka. Så Camilla och jag har bestämt att vi ska åka till Bonito på fredag och stanna där till måndag, vi håller tummar och tår att Felipe kan följa med oss. Det är fyra timmars bilresa från Ribas. De ska tydligen vara jätte vacker där och vi kan bada, sola och snorkla. Ni få googla de om ni inte kan hålla er till nästa blogginlägg ;)! Sen har vi även bokat in att vi ska åka till Rio De Janeiro den 13 - 17 februari med Felipe och två kompisar till honom. Sen har vi även pratat om att fira Karnivalen på någon strand norr ut och hyra ett hus där med en massa andra, men inget är bokat än så vi får se hur det blir med det.


Får många mail hemifrån om den extrema kylan ni har, vi har extrem värme här. Vi lämnar knappt huset för de är så varmt och solen är så stark, finns inget riktigt ställe att svalka sig så de ska bli skönt att få komma till Bontio så vi får lite sol och bad. Ska inte klaga, är hellre här i denna värme än i minusgrader. Håller tummarna att våren är på väg när vi är hemma igen, ser fram emot att få fylla min lägenhet med snittblommor :)! Sänder lite sol och tankar till er och hoppas de värmer :)


Kramar från mig och Camilla


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sophia Malmquist - 15 mars 2014 20:01

  Hej hopp! Igår kom vi hem från vår sista resa, vi har varit i Natal och Pipa som ligger i nordöstra Brasilien. Staden Natal betyder julafton och döptes till de för staaden "skapades" på julafton. Natal är 400 år gammalt och är en gammal ameri...

Av Sophia Malmquist - 3 mars 2014 05:13

Vi har bara varit utan internet i några dagar, lite regn och åskoväder slå ut internetet hemma i Ribas. För att hålla oss lite uppdaterade på vad som händer hemma så har vi fått "snylta" internet från Felipes pappas jobb och från Felipe morbror som i...

Av Sophia Malmquist - 21 februari 2014 03:05

Tidigt tidigt i torsdags morse begav vi oss till Rio De Janeiro med en mellanlandning i Sao Paulo. Planet från Sao Paulo till Rio blev inställt, så vi fick ta bussen till en annan flygplats och därifrån ta planet till Rio vilket gjorde att nästan hel...

Av Sophia Malmquist - 13 februari 2014 04:00

Så nu gör jag ett tredje försöka att få ihop ett helt inlägg, de andra två jag har publicerat har de bara visats en liten del av. Nu är det fem veckor sen jag lämnade Sverige och sex veckor för Camilla. Hemlängtan har inte varit så jätte stor, den ...

Av Sophia Malmquist - 4 februari 2014 00:56

Ungefär så kan vi sammanfatta vår helg i Bonito. Men innan jag berättar om helgen får jag berätta om vår dag i tisdags. I tisdags genomförde vi några av våra intervjuer på företaget vi ska vara på, jätte intressant även om vi inte förstod så mycket a...

Presentation


Sophia är jag. En student från Högskolan Kristianstad som ska bege sig 10 veckor till Brasilien för att skriva sitt examensarbete. Bloggen kommer handla om min och Camillas tid i Brasilien :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards